MINDER STRESS ERVAREN

MINDER STRESS ERVAREN door MINDER DRANK

Er is veel informatie op het internet over mindfulness en mediteren, allebei goede manieren om minder stress te ervaren. Maar het is ook heel belangrijk om op te letten WAT JE DRINKT.

Hieronder een aantal richtlijnen om met voeding, de stress te verminderen:

  • Als je wakker wordt drink een glas lauw water met sap van een halve citroen, dat helpt je lichaam een basische lichaamsvocht behouden en minder verzuring.
  • Drink maximaal 1 Kop koffie per dag en vooral na een glas water in de ochtend. Het is nog beter als je kunt stoppen met koffie. Cafeïne heeft een negatieve invloed op het zenuwstelsel, je ervaart meer energie voor een korte duur. Je bent meer alert omdat je zenuwstelsel gereed is om te vechten of te vluchten. Dit veroorzaakt dat je in de loop van de dag meer geïrriteerd raakt en je je weer vermoeid voelt. Je lichaam heeft extra stress hormonen geproduceerd die het niet makkelijk kan uitscheiden, vooral nu je minder beweegt en meer thuis zit. Hierdoor slaat je lichaam de afvalstoffen op in je bindweefsel en krijg je last van je spieren.
  • Drink meer water en minder sappen, frisdranken of “light” versies. Ze hebben extra suikers of kunstmatige vervangers en dat prikkelt je zenuwstelsel en je bloedsuikerspiegel. Een gezonde keuze is het drinken van gevarieerde kruidenthee, Kombucha drink, water met citroen, of een zelfgemaakte smoothie met fruit en veel water of kokos, haver/amandel melk.
  • En last but not least, vermijd het drinken van ALCOHOL, BIER of WIJN in stressvol situaties. Misschien een moeilijk stap voor je omdat het je “ontspanning” geeft. Maar wat je eigenlijk doet is meer Cortisol aanmaken, een “stress hormoon”. Daarnaast belast je je Lever extra, waardoor het het lichaam minder goed zal reinigen. De lever zal minder makkelijk de afvalstoffen van de koffie, de frisdrank, de wijn of bier afbreken en ook de irritaties, discussies en angsten die je gedurende de dag hebt ervaren. Met als gevolgd dat je meer stress gaat ervaren.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *